A Literature Student's Entry.

People come and go, the infamous saying has evidently become a life principle.

Guru Sastra Bahasa Inggris gue akan kembali ke negri asalnya dalam beberapa waktu singkat. She has been the one pushing me to read all the great works of the great classics. You name it, I've read Charles Dickens, William Shakespeare, John Milton, Dante, Aristotle, St. Augustine, John Bunyan, Homer, etc starting from sixth grade. People dropped their jaws when they knew that gue di cekokin Homer's Illiad in Grade 8, swallowed Dante's Inferno when I was in Grade 9, finished reading The Tale of Two Cities in Grade 10, mastered Aristotle's Poetics and Rhetoric in Grade 11, and in my senior year I had to read AND understand Multatuli, a very complex Indonesian literature.

Kalau gue harus list-down semua buku sastra Inggris gue yang sudah dibaca dari kelas 6 SD, you wouldn't believe it. Bobot buku buku yang di baca itu bukan untuk anak setara umur gue. Tapi dengan caranya yang lihay dan cermat, guru sastra gue managed to make us read all those books in two semesters. Kalau di lihat koleksi buku sekolah gue sekarang, orang masih kaget. I mean, siapa yang di haruskan untuk membaca dan mengerti Plato's Republic di kelas 3 SMP di Jakarta?

My literature teacher's superb. Dulu waktu jaman sekolah, kalau di suruh baca, I'd throw a tantrum. Tapi sekarang tiap kali orang protes dengan bacaan kuliah yang menurut mereka "berat", gue tinggal mengakat bahu dan bersyukur kalau what I got to read now ga seberat apa yang gue baca waktu sekolah dulu. Plus reading those books gave me an in depth knowledge on some of the most complicated work of literature in an early age.

Since farewell partynya akan berlangsung besok, my friend and I decided to make a video for her, Miss Bonita Woods. Tampang gue lusuh selusuh-lusuhnya karena memang it was still 9 something in the morning dan capeknya lagi ga ketolongan karena we were in the middle of an event. So yeah, here's a little something something. It's stupid though karena this was super rough but yeah... udah lah ya.


video

From an avid reader with love,
Athalia Karima Yedida Soemarko.

1 comment: